tag:blogger.com,1999:blog-50871107333961423612024-03-13T11:52:21.400-07:00AMisimovic`s bloggDenne bloggen er for alle som har en mening om kommunikasjon. Regner med tid og stunder at det blir flere innleg og rikere innhold.Det handler om deling av meninger, erfaringer og inspirasjon. Kanskje litt av andre ting som opptar meg fra tid til annen...Velkommen !
AlmirAlmir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.comBlogger18125tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-22638396420473839222010-08-29T08:01:00.000-07:002010-10-01T09:59:56.690-07:00"Krisekommunikasjon i digitale medier"Ettersom mange var interessert i resultat av vår oppgave valgte vi som gruppe å legge ut link til oppgaven på bloggen. Det er planlagt en artikkel som skal fange essensen av oppgaven. Almir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-89428320901185424602010-04-29T10:35:00.000-07:002010-09-01T05:19:19.696-07:00Gulltaggen for studenterDette innlegg handler ikke om Gulltaggen som dominerer i disse dager men om student konkurranse i Kampanjeplanlegging på BI.Kampanjeplanlegging er et samarbeid mellom Kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller og Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI.Hvert år kåres gull og sølv vinnere av kampanjeforslag og i år fikk vår gruppe Opplysningskontor for frukt og grønt som oppdragsgiver. Almir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-78398405840284853022009-12-11T13:13:00.000-08:002009-12-11T13:50:55.287-08:00Motivasjon til miljøvennlig forbruk blandt unge voksneDette er kun konkulsjon fra fagoppgave som studentgruppen (Almir, Øystein & Roy) har utarbeidet som besvarelse på fagoppgave i kvalitative metoder. Det var ingen kontroll gruppe fordi det var begrenset med tid (1uke).Problemstilling: Motivasjon til miljøvennlig forbruk i segment unge voksneFokusgruppe bestå av fire personer 2 gutter og 2 jenter i alder 23 -26 år.KonklusjonDet viser seg at Almir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-26534859937539353452009-12-07T08:25:00.000-08:002009-12-07T09:14:07.674-08:00Segmentering - paradigmaskifte eller liten korreksjon av teoriSegmentering handler at en deler markedet i mindre segmenter for å kunne forenkle virkelighet til målgruppe slik at en kan forutsi atferd ved hjelp av en eller flere modeller eller opplyse/teste et fenomen i lys av en eller flere teorier.En modeller prøver å frenkle virkelighet og hjelpe praktiker`n ved å se på grad av innvolvering og kompleksitet hos kundene. Den taler hovedsakelig for 3 typer Almir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-62197484797409256492009-07-19T15:49:00.001-07:002009-07-19T16:18:09.720-07:00#Valgtemp på mandagerEtter en avstemning ble det bestemt at #Valgtemp skal holdes på mandager frem til 14 September og da er det Stortingsvalg 2009.Målet er for å kjenne pulsen på politiske partier og ta tempen på stemmning på Twitter hvor vi håper kommer mye konstruktiv diskusjon rund sakene partier fronter og deres PR stunt`s.Du stemmer på den parti som har utmerket seg på Twitter eller om det er for vanskelig å Almir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-46803434655497744332009-07-19T05:43:00.000-07:002009-07-19T07:56:33.646-07:00Power of RT`sSom mange av mine følgere har lagt merke til videresender jeg informasjon som jeg syns er relevant, interessant og verdifull for meg og mine følgere videre i nettverk.En kan spore og finne folk med felles interesser gjennom å følge RT-s kjede.Relevant og verdifull informasjon spres effektivt til alle interessenter i nettverk.Nettverk vokser samtidig som det skaper gjensidighet og knytter tettere Almir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-29418311962647271342009-07-18T05:08:00.000-07:002009-07-19T13:10:09.731-07:00Høyre er #Valgtemp vinner denne uken !Etter gårsdagens #Valgtemp kamp vant Høyre med en stemme-margin foran #Venstre . Våre gratulasjoner til #Høyre ! #Frp kom på tredje! Dette var nok en overraskelse for mange som viser at Frp følger med hva som skjer på Twitter . #AP kom på fjerde fulgt av #SV på femte og #Krf på siste plass.Ønsker nok en gang takke alle som har videresendt melding om #Valgtemp i sitt nettverk av følgere og alle deAlmir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-67396667144245914982009-07-16T20:31:00.000-07:002009-07-16T22:05:08.263-07:00Can we all govern?Det er Twittervalg i dag og den parti som får flest stemmer kan pryde seg med å være flinkest på Twitter. Idè om twittervalg er ved nærmere ettertanke indirekte inspirirert av enkel setning men universiell idè fra filmen "Us Now" -første klipp.Det er noen teknologiske og strukturelle forhod både hos velgere og staten som må overkommes før vi kan se at det er gjennomforbart i praksiss. Ting går Almir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-34401619833467867222009-07-15T18:46:00.000-07:002009-08-09T16:20:45.013-07:00Hvem er best ? Valgkamptemp på Twitter !Enda en søvnløs natt og enda en strålende idè !Jeg kan kanskje ta feil men etter min mening har både Høyre og Venstre klart å skille seg ut og være mer synlig på Twitter enn andre partier. Selv om Jens har mest følgere så er han ikke noe særlig aktiv og heller ikke raus med innhold på tweeds. SV lurer og ulmer i skyggene, det ser ut som Krf har fått med seg at det kan være viktig å være til stedeAlmir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-87932752939794107262009-04-22T05:17:00.000-07:002009-04-22T05:34:47.934-07:00Røkke vs StatenAker transaksjoner er blitt til en node kjent under navn "Røkke-saken". Egentlig ikke noe nytt for dem som har fulgt litt med i medier i siste par år. Det har vært flere" Røkke-saker" og Røkke vant alle! I skrivende stund venter jeg at Røkke skal komme ut og forklare seg for offentligheten. Tror nok at Røkke kommer til å ofre omdommen for et par miliarder og få Aker på riktig kjøl og ikke minst Almir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-69076601017362613482009-04-18T19:50:00.000-07:002009-04-18T19:54:56.988-07:00Norge på 15 plass på TwittergradingTop Twitter land.Sverige er på 13 plass, Norge på 15 og Danmark på 30. Ser ut som Danmark liger godt etter....http://twitter.grader.com/top/countriesAlmir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-7587121921815193442009-04-13T19:25:00.001-07:002009-04-13T19:25:28.572-07:00Mediapanikk om FacebookAlmir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-22534212098881973562009-04-13T08:51:00.000-07:002009-04-13T08:56:22.083-07:00Bygge opp og markedsføre seg i sosiale medierMange innser behov for å markedsføre seg på nett og det er kan være mange grunner til det.Her er det noe jeg har snappet fra Twitter som er sendt av en som jeg følger (http://twitter.com/thomastangen) på Twitter. Her er link: http://digg.com/u1tbCAlmir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-44394531593958875522009-04-09T12:38:00.001-07:002009-04-09T12:45:59.253-07:0012omercials - Reklame på TwitterMange tenker det var på tide mens andre himler med øyne. Det handler om 12 sekunders videosnutter som er laget av forbrukere og gjene betalt av bedrifter.Dette kunne man natrurligvis forvente fordi det er bare gamle metoder satt i verk på nytt platform og gjennom nytt kanal. Er mer spent hva som blir egentlig nytt ved twitter som ikke er allrede tilgjengelig gjennom youtube, blogger, myspace, Almir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-36035693781787586092009-04-08T01:42:00.000-07:002009-04-08T01:49:40.817-07:00Diskusjonsforumer overskygget av nye medierFor tiden er det hot med twitter, facebook, blogging og andre sosiale medeier.Jeg lurer på hvor er det blitt av diskusjonsforumer og hvorfor ingen skriver om denne som en kommunikasjonskanal? Sunn fornuft tilsier meg at det er forsatt mange som ikke er på facebook eller twitter. Sant nok det florerer med grupper på facebook med hva med "sen majoritet" og "etternølere" som ennå ikke har tat "nye Almir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-60442615581924123072009-04-08T01:31:00.000-07:002009-04-08T01:38:05.343-07:00Paulo Coelho for fildeling på nettVi trenger fler slike eksempler.En av mange som har skjønt det. Les hele på NRK Beta: http://nrkbeta.no/gratis-boeker-og-bedre-journalistikk-paa-nett/Go Paulo!Almir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-3450019374076715842009-02-04T12:52:00.000-08:002009-02-04T13:01:03.872-08:00Nyttig link for å kunne lettere forstå sosiale medierFor dem som er like grønne som meg og de som ikke er så hovmodige.http://online.wsj.com/article/SB122884677205091919.htmlSiden bloggen handler om deling poster gjerne noen linker hvis du har.Almir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-5087110733396142361.post-47523855161546997542009-02-04T12:13:00.000-08:002009-02-04T12:33:55.526-08:00Kino reklameEvig debatt mellom kinobesøkende hvorvidt det er bra eller dårlig med kinoreklame? Anonsørene er enig på sitt side men publikum er delt i sin mening. Den diskusjon skal vi ikke ta opp her men det er stor forventning til økende kinobesøk i disse negangstider. Det vises til historikk selv om jeg ser ingen logikk i det. Kanskje vi mennesker er ikke så rasjonelle som vi ønsker å tro om oss selv. Det Almir Misimovichttp://www.blogger.com/profile/14467011390666873289noreply@blogger.com0