torsdag 29. april 2010

Gulltaggen for studenter

Dette innlegg handler ikke om Gulltaggen som dominerer i disse dager men om student konkurranse i Kampanjeplanlegging på BI.

Kampanjeplanlegging er et samarbeid mellom Kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller og Institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI.
Hvert år kåres gull og sølv vinnere av kampanjeforslag og i år fikk vår gruppe Opplysningskontor for frukt og grønt som oppdragsgiver. Andre oppdragsgiver var Tine.

Studentgrupper som kommer på første og andre plass får diplom fra Burson-Marsteller som et bevis på god håndverk. Den er meget god å ha på CV når vi skal ut og søke jobb.

Kursansvarlig Cecile Staude skrev en bloggpost der hun oppsumerer resultater fra konkurransen med mulighet for å lese hver bidrag.

Juryens begrunnelse for vårt bidrag (ACRO):

"ACRO løste oppgaven til Opplysningskontoret for frukt og grønt på en svært god måte.

Gjennom dyp innsikt i sosiale medier kombinert med innsikt i effektiv påvirkning, leverte de en
oppgavebesvarelse med en tydelig retning. Tiltakene bygger på analysen som viser at det er høy
interesse for å leve sunt i befolkningen, og at veien til økt forbruk ikke skjer gjennom
enveis kommunikasjon, men gjennom dialog".


Vi komm på andre plass og jeg både stolt og litt skuffet.
Stolt av å få anerkjennelse i form av diplom for vårt bidrag. Skuffet fordi vi ikke kom på første plass. Tror nok at jeg deler min lille skuffelse med alle andre som har deltatt i konkurranser, kommet på shortlist og fikk sølv.

Har også lagt ut vår presentasjon på slideshare og det er bare å kommentere og spørre.

2 kommentarer:

  1. Du har all grunn til å være stolt, en andreplass er utrolig bra, og dere imponerte vikelig juryen med deres forslag. Jeg er iallefall stolt av dere!

    SvarSlett
  2. Takker!
    Vi har hatt det morsomt gjennom hele kurset. Beste kurs på BI takket være deg og Elisabeth.
    Det har vært givende med alle gjesteforelesere, ønsker også å takke dem som tok seg tid for å vise og snakke med oss.

    SvarSlett